Deel dit artikel
-

Coca-Cola start online muziekplatfom in Nederland

Met het nieuwe online muziekplatform Rec/Release wil Coca-Cola Nederlandse jongeren bereiken. Op de site kunnen jongeren hun eigen hip-hop en R&B songs uploaden. Jongeren beoordelen elkaars songs en de bekende Nederlandse rapper Brainpower selecteert de uiteindelijke tien winnaars.De winnaars gaan samen met Brainpower de studio in om een CD op te nemen.

Het initiatief van Coca-Cola Nederland vertoont overeenkomsten met sites die andere grote internationale merken de afgelopen periode zijn gestart. Bij die initiatieven staat ‘user generated content’, door gebruikers gemaakte en gedeelde content, centraal.

Nike startte dit jaar de sociale netwerksite Joga.com, die ondertussen een miljoen leden heeft. Wal-Mart lanceerde vorige week een sociale netwerksite waar jongeren zelfgemaakte video’s en foto’s op kunnen zetten. De beste video’s worden mogelijk gebruikt voor commercials.

Coca-Cola wil met Rec/Release jongeren ‘creatief uitdagen’ binnen hun belangrijkste interessegebieden muziek en communicatie, aldus Vrienden Communicatie, het bureau dat het platform ontwikkelde.

Jongeren kunnen hun muziekvideo direct via een webcam opnemen en hun inzending meteen terugzien op banners die op andere sites zijn geplaatst. Met een persoonlijke code kunnen ze hun inzending zichtbaar maken op deze sites. Coca-Cola kan ook zelf de banners laten selecteren op bepaalde criteria om de content aan te laten sluiten op de doelgroep van een website.

Communicatie over het platfom vindt niet alleen plaats op internet, maar ook via onder meer radio en de verpakkingen van Coca-Cola.

Deel dit bericht

3 Reacties

Hans Cijs

Een zeer interessante ontwikkeling! Welke leeftijdsdoelgroep denkt Coca Cola hiermee te willen bereiken! 14 – 20 jaar!

Ronald Kleverlaan

RecRelease is inderdaad gericht op de jongeren markt, hoewel er geen leeftijdsgrenzen worden gesteld aan de personen die mee willen doen. Het concept slaat op dit moment goed aan binnen de doelgroep. Al ruim 3000 inzendingen zijn er toegevoegd en er komen dagelijks enkele honderden nieuwe inzendingen bij.

Hans Cijs

Weet iemand de status op dit ogenblik nu naar ca. bijna 5 jaar? Ik ben er erg benieuwd naar. B.v.d.
Groet Hans Cijs.
Mobiel: 06 146 79 674

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond