Deel dit artikel
-

Coca-Cola stuurt bloggers op jachtige wereldreis

De nieuwe sociale media-campagne van Coca Cola draait om 3 bloggers die een gehaaste reis om de wereld maken. Maar liefst 206 landen worden in een jaar bezocht door de schrijvers.

Het publiek kan 3 bloggers kiezen die voor de marketing campagne ‘Expedition 206‘ een jaar op reis gaan. Het is de bedoeling dat de reizigers aangeven wat andere mensen blij maakt, als onderdeel van de ‘Open Happiness’-campagne van de frisdrankfabrikant.

De bloggers blijven rond de 2 dagen in verschillende landen waar het bekende drankje wordt verkocht en krijgen een salaris van Coca-Cola. Het is de bedoeling dat ze bloggen, updates op Twitter plaatsen en videocontent uploaden op YouTube.

De tocht begint in Madrid aan het begin van 2010. De eerste maand worden 17 landen bezocht. Het publiek kan kiezen uit 9 finalisten die door de frisdrankfabrikant zijn geselecteerd.

De Australische toeristenbond had eerder een sollicitatie uitstaan voor een blogger op het Hamilton Island met een riant salaris. Deze blogger kan het beduidend rustiger aandoen. Hij werkt zes maanden lang en hoeft enkel zijn beschrijvingen van zijn avonturen op het eiland op te lepelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond