Deel dit artikel
-

Coca-Cola’s mondiale merkenbaas op Emerce eDay

Als mondiaal merkenbaas werkt ze in 206 landen en opereert direct onder de CEO van haar werkgever Coca-Cola. Cristina Bondolowski spreekt tijdens Emerce eDay over innovatie in marketing via oude en nieuwe (sociale) media.

Coca-Cola heeft het voordeel dat het een 125 jaar oud merk is en wereldwijd een immens bereik heeft. Uit ervaring weet het hoeveel iedere geïnvesteerde reclame-euro aan omzet oplevert. Social media opent een hele nieuwe wereld waar niet zenden, maar interactie en het faciliteren van communicatie rondom het merk centraal staat.

Alleen al tijdens de Olympische Spelen won Coca-Cola 2,5 miljoen nieuwe volgers op Facebook, bijvoorbeeld. Maar dat vindt Cristina Bondolowski niet spannend. “Het gaat niet om zenden naar zo veel mogelijk volgers. Het is belangrijker voor ons om te meten hoeveel we van ze terug krijgen via social media.”

“Het uitgangspunt is ‘always in, always on’. Ons thema ‘open happiness’ moet in alle boodschappen zitten en overal aankomen waar ons publiek is. Ze kunnen we de contactpunten multiplyen”, aldus de mondiale merkenbaas onlangs op een congres van Forrester Research.

Cristina Bondolowski is een van de sprekers op Emerce eDay 2012 op 25 oktober in de Van Nelle Fabriek te Rotterdam.

Foto: pacomexico (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond