Deel dit artikel
-

Consumentenbond: compensatieregeling telecomstoring wettelijk vastleggen

Het ministerie van EL&I moet de motie voor een compensatieregeling bij telecomstoringen nu snel wettelijk vastleggen, vindt de Consumentenbond.

Een wettelijke regeling schept duidelijkheid voor consumenten en maakt een einde aan de willekeur bij compensatie na telecomstoringen. Vaak krijgen consumenten niets na een storing of compenseert de aanbieder in natura.

Minister Verhagen (EL&I) gaat met de aanbieders praten over manieren om de gevolgen van storingen te beperken. Het belangrijkste voor consumenten is dat zij na een storing zo snel mogelijk weer kunnen bellen, sms’en en mobiel internetten, zegt de bond in een reactie. Omdat compensatie na telecomstoringen nu nog niet wettelijk is geregeld, weten consumenten niet waar ze aan toe zijn na een storing.

De bond pleitte al eerder voor een wettelijke compensatieregeling naar aanleiding van een grote Blackberry storing in oktober 2011. Enkele weken later nam de Tweede Kamer een motie aan waarin telecombedrijven worden verplicht hun klanten een compensatie te geven bij storingen of andere omstandigheden waarbij de telecomdienst niet goed functioneert. In sectoren zoals de luchtvaart en elektriciteitsvoorziening is compensatie bij uitval al langer wettelijk verplicht.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond