Deel dit artikel
-

Consumentenbond: webwinkels betalen te laat terug

Webwinkels betalen te laat of te weinig terug als ze een order retour hebben ontvangen, stelt de Consumentenbond.

Dat concludeert de Consumentenbond na onderzoek bij 203 webwinkels. Het onderzoek is voor de zesde keer gehouden en ondanks de publieke rapportage van de resultaten verslechtert het gedrag van de winkels.

Binnen de proef bestelden mysteryshoppers op drie verschillende momenten een product. Binnen de bedenktermijn van 14 dagen stuurden ze de bestellingen weer terug. Webwinkels die niet op tijd volledig terugbetaalden, kregen tot twee keer toe een herinnering.

Het resultaat: bijna vier op de tien winkels (37 procent of 76 shops) betaalden minimaal een van de drie bestellingen niet of te laat terug. “Er waren 32 winkels zelfs drie keer te laat met terugbetalen. Zes winkels maakten het helemaal bont en betaalden helemaal niets terug.”

Van de onderzochte webwinkels die bij Thuiswinkel.org zijn aangesloten, ging ruim de helft de mist in. Dat is een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar, ziet de directeur van de Consumentenbond Sandra Molenaar.

Foto: Paolo Gamba (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Marcel - WebwinkelKeur

Jammer dat de consumentenbond zich steeds beperkt tot 2 keurmerken waarmee het zelf samen werkt. Het zou onafhankelijker zijn om gewoon alle keurmerken te benoemen en de keurmerken te beoordelen op hun prestaties.

Abel

De consumentenbond heeft altijd wel iets te zeuren, maar zelf laten ze zich in met ordinaire leadgeneratie voor verhuizers, verkopen ze internet van slechte providers via iframes en vallen ze energieleveranciers af die ze eerst zelf verkopen. Deze organisatie is de kluts kwijt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond