Deel dit artikel
-

Corona leidt tot vertraging klantengroei mobiele aanbieders

De Nederlandse mobiele operators kampen met een opmerkelijke vertraging in de klantengroei in het tweede kwartaal van 2020 vanwege de corona uitbraak. T-Mobile trok de meeste nieuwe particuliere klanten, terwijl KPN abonnees bleef verliezen en Vodafone slechts met 2.000 aansluitingen groeide in het tweede kwartaal, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

T-Mobile groeide met 55.000 abonnees, van 70.000 netto-toevoegingen in het eerste kwartaal van 2020 en het tweede kwartaal van 2019. Het grootste deel hiervan waren postpaid-klanten.

De groei van Vodafone vertraagde tot een nettogroei van 2000 particuliere abonnees in het tweede kwartaal, vergeleken met 37.000 in het voorgaande kwartaal en 6.000 in dezelfde periode een jaar eerder. Vodafone groeide met 58.000 postpaid-abonnees, terwijl 56.000 aansluitingen verloren gingen op de prepaidmarkt.

Bij marktleider KPN is het beeld gemengd. Het bedrijf voelt nog steeds de effecten van zijn merkconsolidering en prijswijzigingen. Het totale klantenbestand, inclusief zakelijke en consumentenklanten, daalde met 2,1 procent op jaarbasis tot iets minder dan 6,5 miljoen.

De operator wist de daling van het aantal mobiele consumentenklanten wel af te remmen tot 38.000, terwijl het bedrijfssegment voor het vierde opeenvolgende kwartaal een positieve groei liet zien, met 11.000 netto-toevoegingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond