Deel dit artikel
-

Criteo groeit 60 procent in 2015

Criteo is in 2015 met zestig procent gegroeid tot een omzet van 1,2 miljard euro. De nettowinst steeg gelijk zo hard tot 57 miljoen euro.

De Fransen publiceerden de financiële cijfers over het vierde kwartaal en heel 2015 en laten daarin op alle fronten dubbelcijferige groei zien. Verhoudingsgewijs ontwikkelt het bedrijf zich in het segment ‘geautomatiseerde reclamehandel’ twee keer harder dan de markt.

Criteo zet lerende technologie in om reclame voor klanten, online adverteerders, op de best passende, lees: meest rendabele, sites uit te serveren.

De onderneming als geheel won in het vierde kwartaal netto negenhonderd nieuwe klanten en werkt met een retentieratio van negentig procent.

In december werd 47 procent van de netto omzet gerealiseerd op telefoons en smartphones. Rond diezelfde periode werd een kwart van de omzet via cross device targeting gerealiseerd.

Foto: Nicolas Vigier (cc)

Deel dit bericht

4 Reacties

Barry

Criteo is aardig aan de prijs vergeleken met alternatieven als Google Adwords remarketing. En nee: ik werk niet voor Google.

Evert

Scherp Barry!

Nick

De @Barry, de groei en winstgevende cijfers moeten ergens vandaan komen;)

Richard Wijmans

Sinds ik met Criteo werk heb ik ze qua resultaten met verschillende partijen getest waaronder Double Click en socialmentic. Het sterke punt van Criteo is dat ze Premium plekken hebben die zij altijd als eerste mogen inkopen.

De prijs van Criteo vind ik persoonlijk niet hoog. CPC tussen de €0,20 en €0,50 is een stuk lager dan gemiddelde CPC van €1 en €2 bij Google Adwords.

Daarnaast hebben banners ook een brandingwaarde.

Groet Richard
RW Online

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond