Deel dit artikel
-

DDMA scherpt controle Privacy Waarborg aan voor Europese regelgeving

DDMA, de vereniging voor data en marketing, heeft het DDMA Privacy Waarborg grondig herzien. Dit keurmerk, waarmee organisaties laten zien dat ze zorgvuldig en transparant omgaan met persoonsgegevens, is nu in lijn met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Deze nieuwe privacywet geldt vanaf 25 mei 2018.

Het Privacy Waarborg is reeds in 2010 door DDMA geïntroduceerd en wordt exclusief gevoerd door DDMA leden. Omdat de Wet bescherming persoonsgegevens wordt vervangen door de AVG, is het Privacy Waarborg geactualiseerd. Alle leden worden de komende maand uitgenodigd om de vernieuwde audit te doorlopen.

Het Waarborg heeft ook commercieel voordeel. Veel adverteerders werken alleen met marketingbureaus die het Privacy Waarborg hebben, omdat dit bewijst dat er voldoende privacykennis bij het bureau aanwezig is.

Voor bedrijven die eerst een globale indicatie willen van hun privacystatus, lanceert de vereniging een gratis AVG Status Check.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jan

Is dit een serieus bericht? Veel van de websites op de lijst van het Privacy Waarborg voldoen al niet eens aan de huidige wetgeving. De tracking cookies vliegen je om de oren direct bij het websitebezoek (voor akkoord op cookiebanner of verder surfen): demdex, doubleclick, everesttech, bing, linkedin, adnxs, atdmt, openx, facebook, addthis, gigya en ga zo verder. Laat staan dat ze zouden voldoen aan de strengere AVG/GDPR eisen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond