Deel dit artikel
-

DDoS-aanval legt Ziggo plat

Kabelbedrijf Ziggo is naar eigen zeggen getroffen door een DDoS-aanval, waardoor er een landelijke DNS-storing is ontstaan. Tenzij er alternatieve DNS-servers worden ingesteld, is internetten momenteel niet mogelijk.

De problemen ontstonden vanavond rond 21.30 uur, en zijn na 23.00 uur nog altijd niet opgelost. Het invullen van een alternatieve DNS-server, zoals die van Google, lost het probleem tijdelijk op. Dat is echter niet weggelegd voor technisch minder onderlegde gebruikers. DNS-servers zorgen dat ervoor ingetikte adressen worden omgezet naar IP-adressen.

Uit de Storingsgrafiek van Allestoringen.nl, gebaseerd op het aantal meldingen via sociale media, komen de klachten uit heel Nederland, maar met name uit Amsterdam, Groningen, Utrecht en Den Haag. Een storing van zo’n grote omvang is ook voor Ziggo zeldzaam.

UPDATE 19/8: De problemen zijn verholpen. Een kleine 2 miljoen gebruikers werden getroffen door de storing.

Deel dit bericht

12 Reacties

Mathias

Ziggo verklaart eerst dat de storingen te maken heeft aan de weersinvloeden de oudere grijze kastjes die in de wijk staan zouden worden vervangen,nu is het ineens een ddos aanval..een ding is zeker compensatie van een deel van je abonnement kun je vergeten..Ben benieuwd hoe lang dit duurt

Daan

Of je veranderd je DNS naar 8.8.8.8 en alles werkt weer. Ik zou als ik Ziggo was ook geen compensatie geven voor een DDOS aanval waar ze weinig aan kunnen doen.

guido ruzicka

Wij komen uit Heerlen Limburg en zijn om 23 uur ook getroffen in een keer alles weg!

bas

@Daan

je bedoelt ,”ik zou het ook zeggen als Ziggo,dat t een DDS aanval was,,om zelf niet verantwoordelijk te zijn voor een storing wegens zuinig onderhoud ,en besparen op kwaliteit

een DDS aanval kan je zo roepen,,want wie daar achter zitten kom je toch niet achter.

dus is het voor een bank of provider voor internet handiger om Hackers de schuld te geven van falende netwerken.

Hendrik

Bah wat een gezeur allemaal op Ziggo. Ik ben er nu al tijden klant maar kan mij de laatste DDOS aanval die voor mij een storing veroorzaakte zo niet eens meer herinneren. Je wilt niet weten hoe makkelijk het is om een DDOS aanval op te zetten. Shit happens, kan Ziggo niets aan doen.

Steffan

Sinds ze draaien op het netwerk van UPC (laten we eerlijk zijn dat het gewoon UPC is met het naamplaatje van het oude Ziggo) is de snelheid en betrouwbaarheid er sowieso uit. De werkelijke snelheid ten opzichte van het beloofde is een heel eind gedaald sinds de overname. Kun je als best effort klant weinig mee beginnen maar is een grote stoorzender, zeker als 180mBit klant die economisch afhankelijk is van zijn verbinding.

Wim Plevier

Een storing kan gebeuren. Maar wat zo vervelend is, is dat je als klant van niets weet. Dus 3x je modem aan het herstarten bent en een uur in touw bent om te proberen je verbinding weer in de lucht te krijgen. Wat dus niet zal lukken.
Ziggo kan er prima wat aan doen om de klantverbetering fors te verbeteren simpelweg door bij zo’n grote storing de klanten even een SMS te sturen. Als je alleen al weet dat het niet aan je eigen configuratie/modem/pc ligt ben je veel geruster en accepteer je een storing makkelijker.

Dirkjan

Als ik hier kudos had kunnen geven op reacties had je zojuist een duimpje/like/favoriet van me gehad Wim! Zo herkenbaar!

Jan Libbenga (Emerce)

Twitter is het beste medium om te controleren of het probleem lokaal is

Kerste van Dalen

Ik heb gisteren avond om ± 20.30 uur melding gemaakt van een storing ik heb 2 verschillende medewerkers aan de telefoon gekregen ze vertelde van alles en het lag misschien aan de laptop of het modem rade mij aan om een ander nummer te bellen € 0,80 per minuut dit is van de gekke terwijl er een storing is!!! Dus de mensen zijn zeker niet deskundig en kletsen maar wat, als ze je maar zonder oplossing van de telefoon af krijgen schande!!! Ik vind dat ik recht heb op een fatsoenlijke oplossing en niet met een kluitje in het riet te worden gestuurd.
Dus de volgende keer Ziggo een eerlijk antwoord a.u.b.
Ik ben een mevr. van 73 jaar.

Vincent Rogiest

Wij hebben hier in Eindhoven op de montgomerylaan al jaren last van Internet die omgeleid word. Alle mensen die ik zeer goed ken zijn nooit online,. Ik heb de laatste jaren een hele verzameling van screenshots daarvan. Ook als ik een vraag stel op Internet krijg ik meestal geen antwoord terug. Ik had ook een vraag gesteld op het answers.microsoft website voor een support request maar die is ook verwijderd. Ik had een vraag gesteld op het t-mobile forum omdat ik een t-mobile abonnement heb en die is ook verwijderd. Ik heb mijn vraag gesteld op het apple forum die staat er gellukig nog maar er zijn vragen en antwoorden van andere mensen verwijderd,. Ieder normaal mens zou hier gek van worden. Probeer ik daarvan aangifte te doen bij de politie voor de zoveelste keer en word mijn DNA afgenomen in plaats van dat ik aangifte mag doen van cybercrime. Wie is er nu gek ?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond