Deel dit artikel
-

Diesel adverteert op Pornhub, Tinder en Grindr

Het kledingmerk zal zijn nieuwe herfst- en zomercollectie ook, voor het eerst, adverteren op minder conventionele sites als Pornhub, Tinder en Grindr. Omdat het publiek daar zit en het merk ‘straat’ is, aldus artistiek directeur Nicola Formichetti.

Diesel mag dan wel het eerste merk zijn dat adverteert op porno- en datingsites, maar Formichetti heeft geen koudwatervrees. Die sites en diensten behoren tot de grootste ter wereld. Iedereen bezoekt ze, klinkt de logische redenering. Waarom niet?

Formichetti zoekt juist die titels op om de nieuwe collectie te tonen, omdat ze van nu zijn en onderdeel van alle culturen zijn. Dat zegt hij tegen VICE-titel i-D.

Natuurlijk draait de campagne ook op billboards en in tijdschriften, maar online is onderdeel van de constante ontdekkingstocht die Formichetti doorloopt. Zo kan het dat Diesel ook eigen emoji (emoticons) uitgeeft. Beeldtaal is van nu en van iedereen, niet alleen van Kim Kardashian.

Wanneer de online campagne op de onconventionele sites begint, is nog niet helemaal duidelijk. Wel gaat het voorlopig alleen om de ondergoedlijn die nadrukkelijk te zien is op onder meer Pornhub en Grindr.

Diesel is onderdeel van modebedrijf OTB, een bedrijvengroep met een jaaromzet van 1,6 miljard euro.

Capture

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond