Deel dit artikel
-

“Digitale transformatie in 2016 ook naar B2B”

De digitale enterprise met alle daarbij behorende platformen en processen vindt in 2016 duidelijk zijn weg naar de B2B-sector, stelt Rogier Florijn van TriMM. De zakelijke verkoopprocessen veranderen daarom sterk.

Dat zegt Florijn in een glazenbollenverhaal dat de directie van TriMM per e-mail verspreidde. Daarin geven ook Marc Woesthuis en Jorens Thomassen hun visie op het jaar 2016. Kathy van Eijkelenburg niet, want zij verlaat het bedrijf begin volgend jaar.

“Doordat B2B-organisaties steeds meer focus gaan geven aan digital business development in hun go-to-market strategieën, zal het zaken doen onderling makkelijker en efficiënter worden. Digitale kanalen zullen dienst gaan doen als een gepersonaliseerde accountmanager. Hierdoor verandert ook de rol van de traditionele accountmanager. Dagelijkse werkzaamheden kunnen namelijk worden neergelegd bij een partnerportaal of extranet.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!