Deel dit artikel
-

Domino’s Pizza Nederland groeit dankzij mobiel

Domino’s Pizza Nederland heeft het afgelopen half jaar een record in groei gerealiseerd, naar eigen zeggen vooral dankzij mobiel en productinnovaties.

Moederbedrijf DPE rapporteerde een nettowinst van 29,1 miljoen dollar, ruim 44 procent hoger dan dezelfde periode vorig jaar. Ook Nederland laat sterke groeicijfers zien. Van de omzet wordt inmiddels 60 procent online besteld, niet in de laatste plaats dank zij het online ordersysteem Pizzatracker, waarmee de klant live zijn bestelling kan volgen en kan betalen met Ideal.

Opvallend is het sterk toenemende aantal mobiele bestellingen. Het is de grootste groeier binnen het online bestellen.

Komende zaterdag opent Domino’s de 160ste vestiging in Nederland. Doel is om nog sneller te bezorgen dan de 21 minuten die nu staan voor een bestelling. Om dat in een groot gedeelte van Nederland te bewerkstelligen, moet het bedrijf de komende vijf tot zes jaar groeien naar 300 vestigingen in Nederland.

Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 11.000 vestigingen in meer dan 70 landen. De franchiseformule is sinds 1989 in Nederland gevestigd en heeft hier inmiddels 159 vestigingen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond