Deel dit artikel
-

DoubleClick vernieuwt advertentieplatform

Googles DoubleClick gaat adverteerders helpen om op zoveel mogelijk platforms online campagnes te draaien: mobiel, video, display en search.

Het bedrijf lanceerde deze week de nieuwste tool DoubleClick Digital Marketing onder druk van toenemende concurrentie van Facebook en Yahoo! Het nieuwe is de integratie van alle bestaande mediavormen. Bieden op en beheren van advertentieruimte moet ook makkelijker worden en de integratie met Google Analytics is verbeterd.

Google heeft 16,5 procent van de Amerikaanse displaymarkt in handen, overwegend banners en video, volgens eMarketer. Volgend jaar zal het marktaandeel 20 procent hebben bereikt. De nieuwe tools moeten daarbij helpen.

Intussen automatiseert Facebook de inkoop van mobiele advertenties via zijn doethetzelf-dienst Power Editor en externe advertentie verkopers. Voorheen konden hoofdzakelijk grote adverteerders met premium advertenties of 500.000 volgers mobiele advertenties inkopen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reacties

Pieter Slingerland

Absoluut een aanrader als je maximaal rendement wilt halen uit je online media! Mocht je hier meer over willen weten kun je contact met mij opnemen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond