Deel dit artikel
-

DPG Media verkoopt huis-aan-huiskranten

DPG Media verkoopt (het merendeel van) haar huis-aan-huiskranten aan verschillende lokale uitgeverijen, waaronder Rodi Media, Kontakt Mediapartners, Em. de Jong/Telstar Mediagroep.

Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en deze uitgevers over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo goed mogelijk kunnen blijven vervullen.

De markt van de huis-aan-huiskranten staat al jaren onder druk. Er is bijna geen plek meer voor meerdere titels voor de advertentie-euro die in één stad, streek of dorp wordt uitgegeven.

De afgelopen jaren is het verdienmodel van huis-aan-huiskranten nog verder onder druk komen te staan doordat adverteerders hun weg naar digitale advertentieproducten (versneld) hebben weten te vinden en de advertentie-inzet door kleinere ondernemers is gedaald.

De verkoop is onder voorbehoud van positief advies van de ondernemingsraad van DPG Media.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond