Deel dit artikel
-

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Daarmee voegt het bedrijf een nieuwe bron van inkomsten toe. De nieuwe apps voor telefoons en tablets komen in het vierde kwartaal van dit jaar uit. Welke posities in de apps worden gemaakt voor adverteerders is nog niet bekend.

Aangezien de app enkel gebruikt wordt door ingelogde gebruikers beschikt eBay al over veel profielinformatie van de gebruiker. Daaronder zaken als: actueel en historisch zoek- en koopgedrag en informatie over de koper zelf.

De commerciële boodschappen in de apps verwijzen naar sites buiten het eBay-domein, aldus hoofd Reclame Stephen Howard-Sarin. Voor de technische invulling van het mobiele reclamenet werkt hij samen met Triad Retail Media.

Hij stelt dat eBay-gebruikers maandelijks gemiddeld honderdvijftig minuten besteden aan zoeken en kopen via de telefoon of tablet. Dat zijn gebruikers in Amerika.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond