Deel dit artikel
-

E-commerce live: de strategie achter Brandkids

Na een loopbaan als interimmanager bij modebedrijven, lanceerde Hans Lormans in maart 2013 samen met zijn compagnon Peter Sorber Brandkids: een merkenplatform voor kinderkleding. Dat is een internationaal succes geworden. Lormans licht dinsdag de strategie van zijn bedrijf toe op E-commerce Live! in Amsterdam.

Vanaf het begin heeft Lormans de klant centraal gesteld. ‘Wij hebben ons afgevraagd: ‘Hoe winkelen moeders (en een enkele vader) nou voor hun kinderen?’ Daarvoor hebben we eerst naar onszelf gekeken. Hoe winkelen wij voor onze kinderen? Vervolgens hebben we het aan onze vrienden gevraagd en aan vrienden van vrienden. Zo het hele land door tot aan Duitsland toe.’

Veel kindermodemerken hebben moeite om zichtbaar te worden bij het grote publiek, ze missen schaalgrootte en het aantal fysieke winkels verdwijnt snel. Brandkids biedt daarom merken een online shop-in-shop. Lormans verzorgt de marketing en de e-commerce.

Sanoma Ventures stapte al vroeg in, en Brandkids was al na zes maanden al in Duitsland actief. In e-commerce is schaalvergroting noodzakelijk, zegt Lormans. ‘Een kleine webwinkel heeft geen toekomst.’

Boek tickets voor E-Commerce Live hier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond