EDay 2012: Van big data naar micromarketing met Ben Jones

Het technische opperhoofd van het Europese bureau AKQA, Ben Jones, geeft op eDay 2012 zijn visie op de weg tussen big data en persoonlijke marketing.
Deze buzzwords lijken immens ver van elkaar te staan. De een staat voor alles wat ongestructureerde data met zich meebrengt. De ander staat juist voor persoonlijke 1-op-1-communicatie tussen merk en persoon. De belofte klinkt al jaren, maar de realisatie laat steeds nog op zich wachten.
Op de komende Emerce eDay, donderdag 25 oktober geeft innovator Ben Jones zijn visie op big data, branding en de rol van het mobiele kanaal daarin. Hoe benader je een consument persoonlijk in een omgeving waarin persoon en merk worden gebombardeerd met prikkels, informatie, seintjes, signalen door talloze kanalen?
Jones werkte onder meer voor Heineken (Star Player, bekroond in Cannes) Nike en MTV. Zijn werkgever AKQA werd net voor de zomervakantie overgenomen door ’s werelds grootste bureaunetwerk, het Britse WPP. AKQA werd in 2001 opgericht en verzorgt digitale campagnes voor klanten als Delta, Diageo, EDF, GAP, Google, Microsoft Xbox, Nike, Target, Unilever en Virgin Money.
Als Europees Director of Technology laveert Jones constant tussen wat technisch kan en net niet te vooruitstrevend is voor zijn klant.
*) Emerce eDay vindt plaats op 25 oktober in de Van Nelle Fabriek te Rotterdam.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond