Nieuws -
EDAY: Dit is je media- en marketingtrack

Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken morgen op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing.
Stage 1 (Keynote) – 10:15 – 10:45
“Het volgende internet vraagt geen actieve input meer van de gebruiker, maar werkt op grond van diens emoties en behoeftes.” Openingsspreker Liya Safina laat zien hoe de volgende interface op digital eruit ziet. Of eigenlijk: onzichtbaar wordt.
Tussen 10:45 tot 12:00
- Stage 2 – 10:55 – 11:25 – AI Strategies & solutions
Emma Verhagen (Ideal Schift AI, ex-Unilever) doorbreekt de hype en concentreert zich op wat er echt toe doet: het ontwikkelen van AI-strategieën en -oplossingen die meetbare impact op de business opleveren. Leer hoe je use cases met een hoge ROI identificeert, AI-initiatieven afstemt op de kerndoelen van je bedrijf en de meest voorkomende valkuilen vermijdt die tot mislukking leiden. - Stage 7 – 10:55 – 11:25 – Omnichannel marketing
Met de toename van het aantal mediakanalen is het steeds complexer geworden om verschillende platforms te bereiken en de impact in de gehele marketingfunnel te meten. Yuki Kuyper van Quantcast (een DSP) behandelt typische valkuilen en belicht succesvolle strategieën.
Tussen 12:00 tot 13:10 uur
- Stage 1 – 12:00 – 12:30 – Marketingcommunicatie in tijdperk van algoritmes
Olya Dyachuk (Heineken) geeft een interview op het hoofdpodium. Ze spreekt over hoe wereldwijde merken zoals Heineken hun marketing ontwikkelen om voorop te blijven lopen. - Stage 5 – 12:00 – 12:30 – Van intuïtie naar intelligentie door datacultuur
Tijdens deze sessie onthult Frank Dalhuisen (Abovo Maxlead) hoe je een datacultuur creëert die data echt laat werken voor jouw marketingorganisatie. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en vier concrete pijlers krijg je praktische handvatten om direct toe te passen. Leer hoe je gerichte vragen stelt en de juiste acties onderneemt om jouw datacultuur te verbeteren. - Stage 5 – 12:40 – 13:10 – Next-level branding: Hoe gaming zorgt voor echte engagement
Isame Boukamir (Azerion Nederland) zet met zijn publiek een stap in de wereld van gaming. Hoe ziet het gamelandschap eruit? Welke rol kan jouw merk daarin spelen? Onder een nieuwe directeur wil Azerion laten zien waarom ze in de voorhoede van marketing & advertising zitten. - Stage 6 – 12:40 – 13:10 – Agentic AI in marketing, inzichten
Incubeta vindt het tijd uit de schaduw te stappen en te tonen hoe ze AI tot in de haarvatten van de medewerkers en processen ïntegreerden. Nota bene de CEO voert het interne Agentic AI-klassement aan. Op EDAY vertelt Quintijn van Kessel hoe.
Tussen 14:00 – 15:30 uur
- Stage 1 – 14:15 – 14:45 – Designing immersive narratives
Storytelling verschuift van verteld naar beleefd. In deze sessie schetst Joshua Rubin, schrijver van Assassin’s Creed II, Destiny, The Walking Dead en de Emmy-winnende interactieve Netflix-serie, de toekomst van meeslepende verhalen. Met een achtergrond in games, VR, AR, theater en strips onderzoekt Rubin hoe de ware invloed van spelers kan worden gecombineerd met emotionele diepgang. - Stage 7 – 14:15 – 14:45 – Effectiviteit meten: van snelle ROI-shots naar echte impact
De verleiding om makkelijke, meetbare resultaten via digital marketing te laten zien is groot. Maar hoe laat je echte impact zien? In deze sessie duikt Youri Harmsen (Springbok) in de wereld van effectmetingen. Hij ontrafelt de mythes rondom attributie, MMM, brand tracking en A/B-testing. Met concrete praktijkvoorbeelden van bijvoorbeeld Sligro en Zeeman. Super concreet, heavy on data.
Tussen 16:00 – 16:30 uur
- Stage 3 – 16:00 – 16:30 uur – Sterke fanrelaties bouwen met festivalbezoekers wereldwijd
Festivalorganisatoren hebben een bijzonder product: een ervaring die mensen raakt, meesleept en bijblijft. Maar net als veel andere merken lopen ze tegen grote uitdagingen aan: stijgende kosten, privacywetgeving en nieuwe generaties met hun eigen wensen en gedrag. Hoe ga je daar als bedrijf mee om? Lichai Cohn (Superstruct Digital Services) geeft het antwoord: door een scherpe focus op first-party data te houden, en door bezoekers centraal te zetten in alles wat je als organisatie doet.
Hier het hele EDAY-programma van de dag.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond