Deel dit artikel
-

Emerce eDay: Waarom de online juwelenhandel persoonlijker wordt

Bernd Damme, oprichter van Eyewear.nl en Pelliano, wil de online juwelenhandel opschudden. Met moderne technieken, maar niet zonder de hulp van een traditionele juwelier. Zijn House of Eléonore ging een samenwerking aan met het 161 jaar oude Royal Asscher. Damme spreekt volgende week donderdag op Emerce eDay.

Juwelen kun je online kopen, maar ‘vooral aan de onderkant van de markt’, vertelde Damme vorig jaar tegen Emerce. ‘De grote juweliers zitten nog allemaal in de winkelstraat. Dat is ergens logisch, dergelijke dure artikelen koop je niet blindelings online, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden die deze branche laat liggen.’

Dertien jaar was Bernd Damme toen hij de burgemeester van Kesteren een uitgewerkt plan overhandigde om de gemeentefinanciën uit het slop te halen.  Op zijn zestiende startte Damme met EyeWear.nl. Zijn herenmodemerk Pelliano ging na een paar jaar failliet.

House of Eléonore, zijn derde bedrijf, wil juwelen voor een groter publiek bereikbaar maken, zodat ‘een ieder een bijzonder moment kan vieren met een persoonlijk sieraad en uniek design’.

Door het 3D-printtechnieken kunnen consumenten van tevoren hun ‘conceptring’ perfectioneren en passen. Zo kun je sieraden persoonlijker maken.

House of Eléonore wil ook richten op de ontwikkeling van diamanten die niet uit diamantmijnen komen. De verwachting is dat diamantmijnen rond 2020 uitgeput beginnen te raken en er dus alternatieven moeten komen.

Pure koolstof kan bijvoorbeeld onder een intens hoge druk komen te staan (2,5 miljoen kilo op een vierkante centimeter) en worden verhit tot een temperatuur van 1500 graden Celsius. Naar verloop van tijd ontstaat dan een ruwe diamant, net als uit een mijn. Uit deze ruwe diamant kan een mooie, volwaardige diamant geslepen.

Recent heeft Damme een branded store op Amazon.com gelanceerd. De collectie ‘Paradise’ is nu wereldwijd via de Amerikaanse retailer beschikbaar.

Deel dit bericht

2 Reacties

piet

Hij heeft het weer voor elkaar hoor. Weer iemand gevonden die zijn praatjes op print vastlegt. Het multi-talent Damme, dat op zijn 13e een plan had om de financiën van kesteren uit het slop te halen…. Waarschijnlijk net zo’n goed plan als Eyewear (dat zogenaamd ooit verkocht is) en dat pelliano, waar ze washandjes als dassen verkochten.

Van de week zag ik nog een “quote” van hem langskomen. “mijn generatie durft meer risico te nemen”, misschien moet dit verwende nest eens een geschiedenisboek overslaan en nog eens twee keer nadenken over welke generatie meer risico durft te nemen. Daarnaast vergeet die in zijn geheel dat deze generatie alles kan, omdat de ouders blijven sponsoren tot de 30e. Poe wat nemen ze een risico.

Dan inhoudelijk…. Laat nou eerst maar eens resultaten zien, voordat er weer zo’n lul verhaal de wereld in geslingerd wordt. Deze alleskunner heeft al genoeg gelult.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond