Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: ‘Geen cookies? Geen probleem’

Het wegvallen van 3rd party cookies is onhandig, maar voor conversie-attributie zeker niet het einde van de wereld.

Dirk Melief, Director Data en Digital Marketing, vertelt tijdens Emerce Digital Marketing hoe de wereld van measurement en attributie komend jaar gaat veranderen.

Zijn presentatie is onderdeel van de videocollectie die sinds donderdag 17 juni live staat. Belangstellenden kunnen alle video’s vanaf die dag gratis kijken na registratie.

Melief betoogt dat marketeers in de nabije toekomst meer gaan werken met trendgebaseerde en gebruikersgebaseerde journeys. Dit in combinatie met machine learning en data science. Anders gezegd: meer eigen, zelfgemeten data en veralgemeniseerde trends. De combinatie daarvan levert bruikbare data en zelfs voorspellingen op.

Vanwege technische vooruitgang en strengere wetgeving gaan marketeers toegang verliezen tot 3rd party cookies. “De digitale user based attributie. Wat je niet verliest zijn econometrische data en die uit gecontroleerde experimenten.” Even goed, zo stelt de kenner, beschikken marketeers over realteam KPI’s over het gebruik van hun sites en app en over first party data, gegevens achter de inlog.

Tijdens zijn presentatie gaat de marketingdirecteur diep in op de opzet van de marketingtunnel en wat wel niet is te meten, en hoe.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond