Deel dit artikel
-

Emerce Fashion: Boetiek.nl steunt lokale boetieks

Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Aanvankelijk hadden Van Boxtel en Tarif, beiden hebben ruime ervaring met affiliatemarketing, een platform voor ogen voor duurzame en ethisch verantwoorde mode, maar door de pandemie werd de formule bijgesteld, al is het element duurzaamheid wel gebleven. Wel duurde het nog even voordat in oktober 2020 het platform ook daadwerkelijk draaide.

Boetiek.nl heeft als primaire verdienmodel een vergoeding per klik. Veel organisch bezoekersverkeer komt dan ook van Pinterest en Instagram. Van Boxtel sluit niet uit dat in de toekomst ook TikTok en influencers worden ingezet. Boetiek.nl is geen marktplaats. Ook logistieke operatie wordt door de partners zelf afgehandeld.

De nadruk ligt momenteel bij boetieks die eerder weinig ervaring met online verkoop hadden. Via WordPress, Shopify of een op maat gemaakte website kun je je productaanbod met enkele muisklikken toevoegen.

Per 1 februari van dit jaar zijn nieuwe aandeelhouders toegetreden,Peter Langenkamp (voormalig CEO van Kleding.nl) en Georgios Petropoulos (EEN Media Group). Deze versterking is op termijn ook de opmaat naar internationalisering, al zijn daar nog geen concrete plannen voor.

Het platform verwacht eind 2021 break-even te draaien en dan 1 miljoen online shoppers te bedienen. “Tegen die tijd moet heel Nederland ons kennen.”

De presentatie De toekomst van fysieke boetieks: van offline focus naar online strategie kan na registratie gratis worden bekeken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond