Deel dit artikel
-

Emerce Fashion: ‘Klanten willen snellere bezorging’

In 1981 startte Eleganza zijn eerste schoenenwinkel in het stadshart van Hilversum. In 2001 werd in het oude historische centrum van Utrecht aan de Lijnmarkt een tweede vestiging geopend. Daarna werd de stap gezet naar online. Maar het ging pas echt lopen toen Eleganza zijn bezorgtijden inkortte, vertelt Chester Kemp van Eleganza

De retailer claimt dat door dezelfde dag te leveren de omzet 15 procent is gestegen. “We merken dat mensen hun pakketje sneller bezorgd willen,” zegt Kemp.

Voorheen kon de retailer pas binnen twee dagen leveren. Dat kwam omdat de voorraad voornamelijk in de winkels lag en niet in het centrale magazijn. “Als de bestelling voor half 1 niet was geplaatst, kreeg de klant hem twee dagen later.”

De samenwerking met Trunks heeft dat veranderd, dankzij de late cut-off tijden. Het bedrijf bezorgt laat in de middag en in de avond door gebruik te maken van chauffeurs die ook voor andere bezorgers werken.

De bezorgdienst haalt het pakketje in de ochtend bij een webshop op en levert deze in de avond bij de klant af. De consument geeft zijn ideale bezorgmoment aan en volgt zijn pakket via track & trace. Tussentijds kan het bezorgadres nog gewijzigd worden.

In 99 procent van de zendingen staat Trunkrs op het afgesproken moment voor de deur en ruim 97 procent van onze pakketten wordt succesvol bezorgd bij de eerste afleverpoging.

Marc Kooiman van Trunkrs, die zelf een fasionachtergrond heeft, bevestigt de vraag naar snelle leveringen bij fashionretailers.  “Wij maken er meer werk van, wij betalen onze bezorgers niet per stop, ze krijgen gewoon een goed salaris.”

De presentatie van Trunkrs en Eleganza is na registratie gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond