Deel dit artikel
-

Emerce en Sanoma starten congres over online huis- en decoratiemarkt

Emerce en Sanoma starten dit najaar een nieuwe congres over de online huis- en decoratiemarkt, dé dag over verkopen, oriëntatie en het gebruik van digitale media voor retailers en merken.

Huisdocatie is een snel groeiende markt. De Zweedse grootaandeelhouder Kinnevik waardeert de internationale online meubelwinkel Home24 bijvoorbeeld op 260 miljoen euro.

Home24 verkoopt in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Brazilië meubels via internet. Dat segment wordt nog niet op grote schaal aangesneden door lokale of internationale marktpartijen.

Vandaag opent Bol.com de naar eigen zeggen ‘grootste woonwinkel van Nederland’, met een rijk aanbod aan lampen, dekbedovertrekken, gordijnen, kaarsen en eetkamerstoelen. Als merken worden onder meer HKLiving, Riverdale, Lifestyle, vtwonen, Zuiver en Beddinghouse gevoerd.

Toegegeven: de Home & Decoration branche zit digitaal nog in een prille fase. Digitale ontwikkelingen bieden retailers, brands én groothandel veel nieuwe mogelijkheden, maar welke keuze moet men maken in het geheel van mogelijkheden?

Tijdens eHome & Deco 2013 (3 oktober in Amsterdam) leggen experts en collega retailers  in zowel de home- en decorationmarkt, als daarbuiten, uit hoe zij online retail en showrooming toepassen in hun organisatie.

Een aantal sprekers heeft al toegezegd, waaronder ontwerper Floris Hovers, Erwin van Cooth van Wehkamp en Chantal Poiesz van What’s your Challenge. Moderator is Geert-Jan Smits, oprichter en directeur van Flinders, een winkel voor design meubels, moderne verlichting en woonaccessoires.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond