Deel dit artikel
-

Enorm veel klachten over online bestellingen H&M

Vanaf eind januari ervaren klanten van H&M veel diverse problemen bij hun bestelling. Zo kunnen mensen niet inloggen, worden bestellingen niet geleverd of zomaar geannuleerd, retouren worden niet goed verwerkt, er worden onverwachts aanmaningskosten in rekening gebracht, er staan verkeerde betalingskenmerken op acceptgiro’s. Dat bleek zaterdag bij VARA’s Kassa.

H&M stelt in een reactie aan Kassa dat ze momenteel IT-problemen heeft, waardoor de systemen niet goed werken. De winkelketen heeft alle problemen geïdentificeerd en werkt hard aan een oplossing.

Omdat contact met de klantenservice moeizaam verloopt, stromen de klachten binnen op de Facebook-pagina van H&M. Daar wordt wél gereageerd, met het verzoek om wéér een mail te sturen.

Opvallend is dat jurist Ank van Heeringen van Thuiswinkel Waarborg, waarvan H&M lid is, in Kassa zegt dat het logo van de waarborgorganisatie van tijdelijk is verwijderd, mogelijk om de klachtenstroom in te dammen.

Deel dit bericht

27 Reacties

Janine

Ik vind het allemaal zeer zee slecht, zo kan je niet meer telefonisch bestellen, als je je bestelling krijgtkan je niet meer met dezelfde bon retour doen voor een andere maat, als je belt zit je zo 15 min te wachten, kortom ik vind het echt heeeeeel slecht.

Iwan

Dit probleem schijnt er al sinds begin dit jaar te zijn. Waarom de webwinkel niet tijdelijk dicht gooien?! netjes een melding dat wegens problemen met de IT niet het serviceniveau kan worden gegarandeerd maar dat er hard aan gewerkt word….

Wat er nu gebeurt is dat mensen wél op de gebruikelijke wijze kunnen bestellen en afrekenen, maar dat het daarna totaal misloopt. Gevolg, vreselijke imagoschade, extra kosten om alles in orde te krijgen op administratief en financieel gebied en verlies van heel veel klanten. Uiteindelijk kost dat meer dan even de shop dicht. Er gaan al verhalen rond dat H&M in Nederland gaat stoppen en dat de webshop vanuit buitenland wordt voortgezet….. Nou, welk bedrijf wil dat soort verhalen nou ??

Chequina

Dat is inmiddels gewon geworden. Ik ontvang mijn bestelling niet op tijd en wordt geretourneerd telkens. Dat probleem is bij zeer kenbaar.

Z.Eur

Een normale klant gaat dan opzoek naar iets anders.
Als je als klant maar terug blijft komen ondanks slechte service,
zegt dat meer over de klant dan de winkelier.

Gerda

Bij mij worden de retoeren niet goed of helemaal niet verwerkt ik heb dit al een aantal keren gehad !
Ook nu weer klopt de rekening niet en ik vertik het om nog meer te betalen dan nodig is .
Ik heb de retoerbonnen bewaard en dan zeggen ze weer dat het niet klopt en moet je zelf er weer achter aan !!
Heel jammer

roos sneller

heel herkenbaar waar alle mensen hierboven over hebben .
ik wilde hm bellen om te vragen waarom de schoenmaten steeds niet kloppen…. en dat ik dus wel steeds opnieuw moet gaan bellen, en waardoor ik meerdere malen met de verzendkosten zit en de retour kosten.
ik heb ze aardig vaak gebeld maar ik sta alleen maar in de wacht. en dan heb ik het over ruim 20 tot 30 min per gesprek, en dan heb ik nog niemand gesproken. gemailt en geen reactie terug gehad ( ruim 3 weken gelezen verzonden)
dus het kost ook nog eens geld die mooie 0900 nummer van hun.
uiteindelijk hun een keer aan de lijn gehad met de vraag kunnen we wat met die verzendskosten en retour kosten.
nee was hun antwoord, we kunnen je wel een code geven zodat je bij een volgende bestelling gratis verzendskosten heeft…..
nou ik wist ff niet wat me overkwam maargoed, ze heeft de code gestuurd, maar ik ga niet meer bestellen bij hm.
ik ben er wel klaar mee nu!!
en dan even nog over het nieuwe limiet gesproken, 999 euro limiet ? schok ervan.
gewoon mensen op die manier in de problemen helpen ( mensen die geen rem hebben) schande!!! nee met hun nieuwe systeem sinds januari gaat alles de verkeerde kant op.

Sylvia

Ik wil toch hierover iets kwijt. Ik kan echt niet begrijpen waar de mensen het over hebben. Ik heb geen problemen mee met H&M? Ik kan gewoon bestellen, alles is altijd netjes binnen en de retouren is ook altijd zonder problemen.

Ron

Wat een toestand.
Doe je een bestelling laat ik die aankomen op een ophaalpunt omdat je ergens anders verblijft 1 week komt je bestelling niet.
Anuleren kon niet terwijl de bestelling niet verstuurd is.
Nu moest ik maar een melding vermissing pakket melden.
Email reageert men alleen met bel maar.
Bellen heeft geen zin helpen je niet verder.
Wat een slechte zaak.
Als ze gemeld hadden dat er problemen zijn op de webshop had ik nooit besteld.
Nu laten ze het jezelf maar uitzoeken.

jaimy - h&m

IK heb ook een online bestelling gedaan, na het openen van mijn pakket zat er ten eerste een verkeerde pakbon in ( van een persoon die ik dus niet ben ) met alle persoonlijke informatie en haar bestelling, niet mijn bestelling dus! Wel mijn kleding die ik besteld had dacht ik? Na goed te kijken bleek dat 1 van mijn producten niet de juiste maat was die ik dus had besteld. IK heb contact opgenomen met de klantenservice, die me vertelde dat ik het niet kan omruilen wel kan retourneren en helaas ook dat artikel al was uitverkocht en retour sturen waar dus kosten aan vast zitten, maar aangezien ik niet eens de juiste pakbon retour formulier heb maar met sleehakken bestelling terwijl ik deze niet heb besteld en nogmaals dit persoon niet ben kan dat dus niet ! Want ik zit met zwangerschaps jurken “mevr haar antwoord was “zeer vervelend mevr. maar we kunnen niks voor u doen u moet opnieuw factuur aanvragen en dan toch op eigen kosten retourneren!!! Dus ik moet betalen voor een fouten die H&M maakt, zonder excuus of wat dan ook. het enige ja heel vervelend voor u “en ik betaald extra verzendkosten”dat kan toch niet waar zijn. lekkere service H&M echt klantvriendelijk. Ik krijg iets wat ik niet bestel en daarnaast vind ik het niet echt prettig dat iemand anders nu al mijn privé gegevens heeft en mijn bestellingsbon bij hem of haar pakket.
Wat een bedrijf ……

Paulien

Ik heb 11 mei bijna 200 euro betaald maar op mijn hm pagina blijft er een openstaande betaling staan. Al 2x met een medewerker gesproken en die zeggen dat de betaling binnen is en dat mijn saldo bij hen op 0 staat. Ze kunnen daar geen bevestiging sturen. Ik moest ze maar op hun woord geloven. Daar kan ik toch helemaal niks mee. Nu een maand later nog steeds staat mijn saldo op 198 euro. Echt waardeloos. Ik bestel in ieder geval niett meer tot de problemen zijn opgelost

Sanne

Heel herkenbaar, al het bovenstaande. Er is idd veel veranderd bij de webshop van H&M sinds dit jaar, allemaal in negatieve zin. Erg jammer en frustrerend.
Bij mij zijn ook al 2 keer bestellingen zomaar geannuleerd (waarschijnlijk omdat ze het gewoon niet konden leveren; waren sale-producten), en het slechtste is: er worden niet eens excuses aangeboden. Ook wordt al bij voorbaat afgeraden om contact op te nemen met de klantenservice omdat het daar zo druk zou zijn.. Waar is het dan klantenservice voor? Belachelijk al met al. Hoop dat er gauw orde op zaken komt daar want ben qua kleding wel een grote H&M-fan.

Judith

Hier nog zo’n ontevreden klant. Heel herkenbaar. Mijn bestelling is ook per ongeluk geannulleerd en ik wacht nog steeds om de terugstorting van het door mij reedsbetaalde bedrag. Inmiddels zijn we 4 wkn en vele mails en telefoontjes verder, maar nog steeds geen geld… zeer frustrerend!!

Sibel

Bij h&m was het al slecht. Nu gaat is het nog erger geworden. Dacht eerst zovan ” als mijn pakketje paar dagen later komt is het niet erg ”
Of als ik mijn acceptgiro wat later krijg is het niet erg.
Ik kreeg een keer acceptgiro thuisgestuurd met als datum 22 en moest 20ste al betaald zijn. Brief was zelf ook getekend op 21. Heel flauw dus. En nu heb ik een acceptgiro gekregen van iets wat ik niet eens heb besteld.

Lekker hoor h&m klote bedrijf zijn jullie tfou
Ga nooit meer wat bestellen.

Ro

Ik zat het zelf nog even aan te kijken. Aangezien in ook negatieve ervaringen mee heb gekregen.

Heb dinsdagavond laat besteld. Vandaag donderdag bericht ontvangen dat postnl het pakket heeft ontvangen en het morgen bezorgd wordt. Dit is wel vrij snel. Het heeft dus niet altijd een lange leveringstijd. Nu afwachten of het pakket in orde is. Tot nu toe nog positief!

Susan

Ik heb vorige week kleding besteld op de site van H&M, meestal krijg ik mijn bestelling best snel dus vond het al een beetje raar dat ik hem nogsteeds niet binnen had gekregen. Vanochtend zag ik op de app dat mijn pakketje verzonden was, dus dacht ik dat het deze week wel binnen zou komen. Krijg ik opeens s avonds een bericht dat mijn retourverzending is ontvangen ??? In deze mail stond ook een lijst van kledingstukken en bleek het dat dat gewooon mijn bestelling was die ik vorige week heb gedaan maar nog niet binnen heb gekregen. Volgens h&m heb ik dus mijn bestelling geretourneerd en krijg ik mijn geld terug, terwijl dat dus helemaal niet zo is! Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ben heel benieuwd of ik mijn geld nu wel terug krijg..

Thomas - 1999

Ik snap niet waarom je niet meer via maandfactuur of acceptgiro kan betalen? Iemand een idee?

Amanda

1 sept een rugzak van battman besteld voor mijn zoontje twv 17,99 na 2 dagen was de rits hiervan al kapot. In de winkel hangen rekken vol met deze tas maar mag hem daar niet terug brengen en een nieuwe nemen.
Onzin !!! Nu m’n Zoon een week zonder rugzak na school !!

Hennyuri Bijstra

Vandaag werkzaamheden aan de website. Kan gebeuren, moet gebeuren. Verder altijd alles prima en zoniet dan snel opgelost.

C. Thomassen

Inmiddels is het 27-01-2018 en voor wat betreft een bestelling (proberen te doen) lukt het nog steeds niet. Ik heb een nieuw ww nodig, heb dit ny 7x aan gevraagd maar krijg geen enkele reactie terug. Is inmiddels iedereen overleden??????? bij H&M

M

Ik heb ook een pakbon van iemand anders ontvangen en niet die van mezelf. Dit is zo niet goed qua privacy. Iemand anders heeft nu dus al mijn privé gegevens…

jany t t hooft

tot nog toe nooit problemen gehad, maar nu?. op 27 april besteld, 1 mei binnen en 2 mei 2 art. retour. vlg track en trace 3 mei binnen bij H en M.
steeds gekeken maar in mijn account nog niet verwerkt na 10 dagen.
Betaald wat ik gehouden heb en nu afwachten maar. vorige week via fb en mail info gevraagd bij h en m. niks gehoord.
Erg benieuwd !

Rosie - H en M

Ik heb mijn rekening betaald, na een maand kreeg ik een betaling achterstand plus aanmaning. Gemaild en overboekingsbewijs gescand , opgestuurd. Na een tijdje weer een factuur met aanmaning gekregen . Ik weer gebeld en aangegeven , al een tijdje terug betaald is. Weer gebeld met de klanten service, mevrouw , uw gegevens is doorgestuurd naar Infoscan . Ik weer gebeld met Infoscan ,een mevrouw Hofstra aan de telefoon , ze had informatie gevraagd , ja mevrouw , was in orde, factuur is ruime tijd voldaan. Vandaag weer dezelfde factuur ontvangen met een andere dossier nummer? Wat een bar slechte debiteur administratie. H en M kan zomaar iemand een nep factuur sturen en je dwingen om nog eens voor dezelfde rekening dubbel of drie dubbel laten betalen. Rot op H en M

Desiree

Zucht. … zo slecht die onlaine shop. wat een drama onderneming zeg. En idd dan bel je de klanten service en die zijn dan ook nog eens onbeleefd. Snap het wel als al je klanten boos bellen met gegronde klachten dan woord je ook sagerijnig als die tel weer gaat maar kom op H&M leer eens van de fouten en doe er iets mee wand op deze manier kost het je je klanten Ik heb medelijden met de mensen van de klantenservice wand je zou dat zooitje ongeregeld maar moeten glad praten elke keer naar je terecht bozeklanten toe.

henkjan

Ik heb online gezocht naar een colbert, de site geeft aan niet in winkels te koop. dus ik even kijken voor de maat. hangt de colbert in kwestie er gewoon wel. maar krijg het niet mee voor de prijs die op de website staat.
kortom wat een belachelijk slecht bedrijf.
aan de telefoon zeggen ze dat voorraden verschillen en daarom prijs verschilt.
Er is maar 1 optie lieve mensen. niet weer je geld uitgeven bij h&m tot dit soort praktijken niet meer voorkomen.

G Hilger

ik heb gisteren zeker 12 x geprobeerd een bestelling door te geven ik lig er al uit voordat ik bij de kassa ben waardeloos is dat heel vervelend,ik hoop dat het gauw opgelost wordt

G Hilger

wat een geluk heb ik in principe dat ik er voor de kassa uit lig als ik al deze dingen lees. wat een problemen en ook voor de feestdagen heel erg

henny

ik kan niet op jullie pagina kome hij loop niet kan haast niets zien ik hoor van jullie

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond