Deel dit artikel
-

EPN: grote behoefte aan ICT-sponsoring van onderwijs

Ondanks eerder geuite ethische bezwaren ziet het onderwijs sponsoring door het ICT- bedrijfsleven wel zitten. Met name door heersende negatieve opvattingen over sponsoring in het onderwijs wordt er op dit moment minder gebruik van gemaakt dan bedrijven en onderwijsinstellingen zouden willen. Dit blijkt uit onderzoek van het EPN.

Bijna alle respondenten uit het onderwijsveld – negentig procent – willen hulp van het bedrijfsleven ontvangen in de vorm van sponsoring of schenkingen om de invoering van ict succesvol te laten verlopen. De behoefte aan steun is op dit moment groter dan het aanbod, constateert het EPN. Bedrijven zijn nu terughoudend omdat er angst bestaat voor een negatieve uitleg van de sponsoring.
Het bedrijfsleven vindt het belangrijk dat het imago van het bedrijf niet wordt geschaad en dat kan alleen maar als de schenking of sponsoractiviteit geen negatieve kritiek ontvangt, zoals naar de mening van de respondenten nu vaak het geval is. Daarnaast is het bedrijfsleven terughoudend omdat het onduidelijk is wat de opbrengsten van sponsoring in het onderwijs zijn.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!