Deel dit artikel
-

Esther Leloux wil met ‘beauty shelfies’ VS en UK veroveren

De Nederlandse startup WeAreEves wil uitbreiden naar de VS en Engeland. Dat vertelde oprichtster en CEO Esther Leloux dinsdag tijdens Demo Day van Startupbootcamp in Utrecht, waar het bedrijf zich aan investeerders presenteerde.

WeAreEves is een een social platform waar vrouwen ‘eerlijke’ beautytips kunnen uitwisselen. Consumenten worden volgens haar ‘gebombardeerd met filters en onrealistische plaatjes en oneerlijke beautybeloftes’ en hebben meer vertrouwen in eigen gegenereerde content.

Deelnemers bouwen een shelfie met ‘beautyfavorieten’. Daar kunnen merken straks ook tegen betaling terecht. Daarmee doet WeAreEves enigszins aan Pinterest denken.

Leloux was in het verleden strateeg bij onder meer JWT, DigitasLBi, Het PR Bureau en Interpolis. Ze zette haar nieuwe bedrijf op met Julie Hotchkin, voormalig senior manager E-commerce Europe bij Adidas Group.

Over vijf jaar wil Leloux het leidende en meest vertrouwde platform zijn waar vrouwen uit heel Europa naartoe gaan als ze een beautyvraag hebben of een product zoeken, vertelde ze aan Adformatie.

De twaalf start-ups uit meer Nederland, Italië, Groot-Brittannië, Finland, Duitsland, Oekraïne en Brazilië, hebben gisteren iets meer dan 1 miljoen euro bij investeerders opgehaald.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond