Deel dit artikel
-

Eurail, NatGeo en Travelport werken samen om Chinese toerist te lokken

Eurail gaat samenwerken met National Geographic en Travelport om de Chinese markt te enthousiasmeren voor treinreizen in Europa. Eurail is de verkoper van de treinpassen Eurail en Interrail.

Ter gelegenheid van het EU-China Tourism Year is een website gelanceerd door de drie partners waarop een aantal culturele treinroutes worden gepromoot. Het gaat erom het culturele erfgoed van Europa onder de aandacht te brengen en Chinese bezoekers de minder bekende kanten van Europa te laten ontdekken. Alle routes zijn te bereizen per trein met een Eurail-treinpas waarmee niet-Europeanen tussen meer dan 40.000 bestemmingen in 28 Europese landen kunnen reizen.

EU China Tourism Year

Het project is onderdeel van een grotere campagne, het EU China Tourism Year, mede gefinancierd door de Europese Commissie, in samenwerking met de European Travel Commission (ETC). De campagne is ontwikkeld om in 2018 en 2019 tienduizenden Chinese toeristen naar Europa te trekken. Doel van het project om reizigers te inspireren relatief onbekende bestemmingen te ontdekken voor een betere spreiding van het aantal toeristen dat Europa bezoekt.

Cat Hai Chiem, Business Development Manager bij Eurail.com, de officiële webshop voor de Eurail treinpas: “We zijn al meer dan zes jaar actief op de Chinese markt en hebben in die periode waardevolle inzichten gekregen in het gedrag van Chinese reizigers. Zo zijn ze bijvoorbeeld veel digitaler geörienteerd vergeleken met andere markten. Door onze kennis over de Chinese markt te combineren met de expertise van onze partners in dit consortium, hebben we een mobiele website gebouwd die bijdraagt aan een unieke reiservaring, van inspiratie tot boeking.”

Rol van Travelport en National Geographic

De rol van Travelport is om het project in China zelf uit te rollen. Zij zullen door middel van media-inkoop de campagne promoten onder de meer dan 6 miljoen mensen die tot de doelgroep van dit project behoren. National Geographic heeft samen met UNESCO de locaties voor dit project geselecteerd en creëert een campagnevideo die de treinreisroutes en het geselecteerde UNESCO-erfgoed in beeld brengt. Deze video wordt gedeeld via sociale platformen van National Geographic in China.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond