Deel dit artikel
-

Europa zet rem op resultaten Havas

De omzet van van reclamereus Havas is in het vierde kwartaal met 5,5 procent gedaald naar 521 miljoen euro. Over een heel jaar gemeten deed de Franse onderneming het goed. De omzet steeg acht procent naar 1,7 miljard euro.

Havas merkt nog steeds de invloed van de Europese crisis. Deze regio noteerde 0,4 procent minder omzet vorig jaar, en zelfs 3,2 procent in het vierde kwartaal. Latijns Amerika en Azië daarentegen groeiden met negen procent en Noord Amerika deed het ook in het vierde kwartaal goed.

In 2012 haalde het bedrijf – waartoe ook bureeaus als Havas PR, Aberna11thy MacGregor en Cake behoren – onder meer Unilever als nieuwe klant binnen.

Havas maakte begin dit jaar nog een reorganisatie en brandingwijziging bekend. Omdat de digitale transformatie alle media raakt, wil het bedrijf meer specialistische diensten in het hart van de nieuwe organisatie plaatsen. Daarnaast maken extra investeringen en een herstructurering van teams en rapportagelijnen het mogelijk de nieuwste digitale ontwikkelingen door het hele bedrijf te benutten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond