Deel dit artikel
-

Europees IAB gaat zwaarder politiek lobbyen

De nieuwe voorzitter van brancheorganisatie IAB Europe gaat zich meer bezighouden met lobby-activiteiten bij de Brusselse politiek.

“De zakelijke aspecten verliezen we niet uit het oog, maar qua Europees beleid en regelgeving zijn er nog veel uitdagingen op ons pad.” Dat zijn de eerste publieke woorden van de nieuwe directeur Townsend Feehan van IAB Europe, de belangenbehartiger van de online industrie op Europees niveau.

Feehan legt deze weken de laatste hand aan zijn plannen voor de komende jaren. Wat nu al duidelijk is, is dat zij zich veel zal bewegen op het juridisch-politieke snijvlak. Dat is nieuw voor het IAB, aangezien de organisatie zich internationaal en nationaal tot op heden vooral laat leiden door de praktijk van de dag.

De nieuwe IAB-directeur werd eind februari formeel aangesteld. Tot dat moment werkte zij voor Microsoft in Brussel bij de afdeling Legal & Corporate Affairs. Lobbywerk. Daarvoor was ze vice-voorzitter van de IT-gerichte Europese lobbyorganisatie Digital Europe.

Foto: Derek Key (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond