Eyres: “Nederlanders, Linkedin-wonders”

[eDay] Nederland is meest betrokken land in de wereld. Als het op Linkedin-activiteit aankomt. Dat is een van de redenen dat Linkedin het nieuwe Europese kantoor in ons land opent. “Nederland loopt voorop en begrijpt hoe het moet”, aldus Kevin Eyres, Managing Directeur Europa van Linkedin.
Kevin Eyres van Linkedin deelt, ondanks de Nederlandse Linkedin-wonders in de hoofdzaal tijdens eDay die alles zouden moeten weten, toch zijn informatie. De waarde van netwerken, dat waarin Nederland volgens hem voorop loopt, is des te belangrijker in deze tijd nu werknemers steeds sneller van baan veranderen. Een baan voor het leven is niet meer van deze tijd. De student van vandaag zal aan het einde van zijn carrière meer dan 15 banen op zijn cv hebben staan.
Reden om pro actief op de banenmarkt aanwezig te zijn. En net zoals elk bedrijf uniek is, zijn merk moet managen, experts nodig heeft op bijvoorbeeld marketing, zo moet ook de ambitieuze carrièremaker van vandaag te werk gaan. “Elk individu is een ondernemer”, aldus Eyres.
Eyres trekt de vergelijking tussen bedrijf en werknemer verder door. De omzet staat gelijk aan het salaris. De USP staat gelijk aan de ervaring en de skills van de werknemer. De bedrijfsadvertentie op Google is de online identiteit van de carrièremaker. De salesafdeling, de marketingwerknemers uit het bedrijf worden bij de persoon vervangen door zijn netwerk.
“Gebruik het zakelijke sociale netwerk om mogelijkheden te creëren”, hamert Eyres op het publiek in. En belangrijk, zorg dat je online identiteit niet veel verschilt van je professionele online identiteit.
Eyres: “Bedrijven gebruiken SEO om zichzelf op de eerste plek in de zoekresultaten te zetten. Maak een showcase van jezelf, zorg dat je positief in de zoekresultaten terecht komt.” Manage je online reputatie, Eyres kan er niet vaak genoeg op terug komen.
De evolutie in communicatie, binnen het sociale netwerk wordt naast bovenstaand punt, door twee andere zaken versneld.
Een ander punt dat Eyres aanhaalt, is de moeizame weg van informatie naar inzicht in deze tijd. Met de informatieoverlaat is het niet altijd makkelijk de juiste kennis te vinden. “Gebruik je peers en de mensen in de industrie om je informatie te filteren.” Hij vervolgt: “Waar schrijven zij over, wat is het onderwerp van gesprek op blogs?” Eyres meent dat met die vraag, de informatie die je nodig hebt als snel tot de kern wordt terug gebracht. Tot dat wat belangrijk is, inzicht.
Als laatste gaat Eyres in op samenwerking. Iemand kan snel zijn, maar fouten maken. Of de tijd nemen voor onderzoek, langzaam dus, en gedegen zijn. Gebruik je netwerk om én sneller én gedegen te werk te gaan. Eyres: “Stel vragen in je netwerk, vraag om meningen online aan de experts. Gebruik het collectieve brein met alle informatie.” Met de sociale technologie van vandaag, hier bedoelt Eyres natuurlijk ‘zijn’ Linkedin, is dat mogelijk.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond