Facebook in trek bij adverteerders

Een kleine 20 procent van de grootste adverteerders in de Verenigde Staten gebruikt Facebook niet om zichzelf te promoten. Het merendeel zet de sociale netwerksite inmiddels wel in voor dit doel.
Dat meldt de Financial Times.
De managing director in de Verenigde Staten van mediabureau Havas Digital bevestigt tegen de krant de voorkeur van zijn klanten voor Facebook. Ed Montes laat weten dat Facebook een makkelijk platform is waar de consument en de marketeer in contact kunnen komen met elkaar. Volgens hem zijn de persoonlijke relaties die de marketeer aan kan gaan met de Facebook-consument, de toekomst van online marketing.
In de begintijd van sociale netwerksites waren adverteerders nog huiverig om een advertentie te plaatsen. Inmiddels is dat rigoureus veranderd met de bezoekersaantallen van de Facebook. De profielensite schoot recent nog door de 250 miljoengrens van gebruikers heen.
De advertenties leiden de gebruikers vaak naar pagina’s waar ze met het bedrijf in gesprek kunnen gaan. De vele commerciele Facebook-pagina’s mogen op genoeg aandacht rekenen. Zo heeft de fanpagina voor Nike-schoenen meer dan 1,5 miljoen leden.
Facebook plaatste onlangs nog een oproep. De netwerksite is op zoek naar ontwikkelaars van applicaties die hun mini-programma’s tegen betaling willen uitventen. Het nieuwe systeem zal betalingen aan iedere commerciële dienstleverancier toestaan.
Bron foto: Wrote (CC)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond