Deel dit artikel
-

Fashionchick-oprichters storten zich op markt voor jurkjes

Fashionchick-oprichters Aart Wallet, Arno Mulder en Gerco de Jong hebben het platform Jurkjes.nl en internationale varianten overgenomen. De ondernemers laten daarmee voor het eerst sinds de verkoop van Fashionchick aan Sanoma weer van zich horen.

De site is voor een onbekend bedrag gekocht van FashCom, eigenaar van vijf webshops, waarvan Boxers.nl de grootste is. Ook zijn het Vlaamse Kleedjes.be, het Duitse Diekleider.de, het Franse Robefemme.fr en het Engelse Mydress.co.uk van dezelfde partij overgenomen.

Na de verkoop van Fashionchick aan Sanoma, het overnamebedrag is nooit bekend gemaakt, bleven Gerco de Jong, Arno Mulder, Ellen Snijder en Aart Wallet in eerste instantie nog in dienst. Daarna maakte men zich op voor een groeispurt naar het buitenland, onder meer Frankrijk en Duitsland. Later draaide Sanoma dat terug omdat men zich toch meer op de Nederlandse markt wilde richten.

Wallet, Mulder en De Jong waren al actief in Comparison Services, dat vorig jaar werd opgericht en waartoe ook designsite Biano.nl behoort. De kern van het bedrijf is het opzetten van een goede techniek en zelf exploiteren van online portals binnen e-commerce. “We willen echt een merkenportfolio opzetten,” zegt Wallet tegen Emerce. “Wel binnen de modebranche.”

Jurkjes.nl is een platform met meer dan 50.000 jurken. Daarvoor wordt samengewerkt met een kleine vijftig partners, waaronder Zalando, de Bijenkorf en Topvintage. De site trekt jaarlijks meer dan een miljoen bezoekers. Begin 2018 wordt de site overgeheveld naar nieuw platform en verder ontwikkeld.

Dat Zalando al stevig in deze markt zit, evenals bijvoorbeeld wehkamp, vindt Wallet geen bezwaar. “Jurkjes zijn naast schoenen online de best verkopende mode-artikelen. Dan moet je geen niche opzoeken. Wij geloven wel in sterke verticale formules.”

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond