Deel dit artikel
-

FBTO: “We meten echt alles”

[Video] FBTO heeft de absolute verkopen met twintig procent zien stijgen ten opzichte van voorgaand jaar. Volgens Bob Stehmann, verantwoordelijk voor marketing en verkoop bij de online verzekeraar, komt dat mede door de continue verbetering van de website. “We tunen de site met A/B-testen, elke twee weken is er een nieuwe release en de verkoopfunnel wordt steeds verbeterd.

Stehmann is er van overtuigd dat alleen online niet werkt op marketinggebied. “We meten echt alles, maar alleen online inzet van middelen werkt niet.” Het merk is daarom het afgelopen jaar ook weer stevig neergezet op televisie en radio. Desondanks wordt ongeveer de helft van het marketingbudget voor online ingezet.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Emerce sprak met Stehmann, die uit de doeken doet hoeveel procent van de verkoop online binnen komt en hoe de conversie op de website verhoogt is het afgelopen jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond