Deel dit artikel
-

FD maakt advertenties in digitale replica klikbaar

Het FD wil in de loop van dit jaar advertenties in de digitale replica van de krant interactief maken. Nog voor de zomer zet de uitgever de eerste stappen met een niet nader genoemd groot automerk.

Dat zegt Jacques Kuyf, CEO van de FD Mediagroep, in het jongste nummer van Adformatie. Het klikbaar maken van advertenties was al langer de bedoeling, maar Kuyf geeft toe dat dat niet is gelukt. ‘Het blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn om een responsachtige component toe te voegen’.

Het FD heeft een dezer dagen een nieuw gezicht gekregen. Krant en e-paper hebben van maandag tot en met zaterdag drie herkenbare lagen gekregen: bijblijven, doorgronden en vooruitblikken. Ook de zaterdagkrant is vernieuwd en verrijkt met de nieuwe katernen Uitzicht en Personal Finance.

Een kwart van de lezers heeft een digitaal abonnement, meer dan bij enige andere krant. Uit cijfers die onderzoeksinstituut HOI dinsdag publiceerde blijkt dat het Financieele Dagblad de betaalde oplage mede door webabonnementen licht heeft zien stijgen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond