Deel dit artikel
-

Flabber.nl experimenteert met tv-comedy op het web’

Vanaf eind deze maand gaat weblog Flabber.nl negen wekelijkse korte comedyshows uitzenden. De site onderzoekt de oprichting van een videofonds om meer videoproducties uit te kunnen financieren.

"Op dit moment vinden de finale montages plaats van News Kids on the Block, een sketchprogramma", zegt directeur Marketing & Strategie Bertrand Weegenaar van Flabber.

"Binnen een maand verschijnt de eerste aflevering van negen in totaal. We zien het als een experiment om te zien hoe televisie en het interactieve aspect van het web samen kunnen gaan. We kijken ook of we in die categorie iets met Boom Chicago kunnen opzetten."

Afgelopen zomer nam producent 100% Halal de afleveringen op. Weegenaar: "Het is een experiment waar we veel van verwachten. Ik denk dat afleveringen uiteindelijk wel 200.000 keer worden bekeken. Kort nadat ze op onze site verschenen, zetten we filmpjes ook in lagere beeldkwaliteit op YouTube. Als wij het niet doen, doet een ander dat wel."

Flabber gebruikt News Kids on the Block als proefproject. Het weblog wil kijkcijfers en de belangstelling onder adverteerders kunnen peilen, voor een eventueel volgende reeks, of een ander project.

Het video-experiment is de opmaat naar een volgende stap van Flabbers video-ambities. Het weblog onderzoekt of het mogelijk is een videofonds op te richten. De nieuwe Mediawet, die uiterlijk deze maand wordt gepresenteerd, biedt vermoedelijk ruimte voor directe subsidies aan internetprojecten. Bovendien onderzoekt het weblog de belangstelling van investeerders voor een dergelijk fonds. Een beslissing daarover wordt voor eind 2007 genomen.

Behalve Flabber maken ook Geenstijl en Buro Renkema eigen videoproducties die op tv worden uitgezonden, of uitgezonden hadden moeten worden.

Investeerder Boost Digital is aandeelhouder in Flabber en Small Media Group, uitgever van Buro Renkema. Laatstgenoemde is sinds kort ook te zien op Volkskrant TV. De krant sloot een contract met de humormakers.

Deel dit bericht

2 Reacties

Tim Bijlsma

Leuk, gun Paul en zijn companen bij flabber succes. Al hoop ik niet dat er straks voor elk weblog een Rutger rondloopt (een is genoeg), maar met de komst van IPTV/VOD en natuurlijk een plugin/hack van je mediacenter (ik heb hem al) waardoor je lekker webtv op je tv kan checken…denk ik dat deze kanalen DE nieuwe manier wordt om jongeren te bereiken. Het is vaak wat harder/eerlijker en op de 'toon' die je wil horen. IPV Marketeers die mij als twintiger op 'kekke' manier proberen aan te spreken. Het is bijna om te janken. Naar mijn mening is behalve 'nieuws', 'discovery' en 'DWDD' er geen reden meer om passief tv te kijken.

humormakers

Hey, leuk en ziet er goed uit.Neem ook een kijkje op onze amateursite.www.humormakers.be

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond