Deel dit artikel
-

Foodora Nederland wordt verkocht

Delivery Hero wil de Nederlandse tak van Foodora afstoten. Dat heeft het Duitse concern vandaag bekend gemaakt.

Ook de activiteiten in Australië, Frankrijk, Italië en Brazilië worden verkocht of ontmanteld. Australië sluit al binnen een maand. Voor de Zuid-Amerikaanse divisie was al een koper gevonden. Het Duitse bedrijf wil zich richten op zijn kernmarkten.

Takeaway, het bedrijf achter Thuisbezorgd, zegt geïnteresseerd te zijn. In Duitsland werd al langer gespeculeerd over het samengaan van Delivery Hero en Takaway. CEO Jitse Groen van Takeway heeft eerder dit jaar gezegd dat een fusie een optie is.

Het besluit om het Nederlandse onderdeel af te stoten is niettemin opmerkelijk, want in 2016 meldde het bedrijf nog een omzetgroei van 982 procent in Nederland. Dat was ook het jaar waarin het bereik met zes nieuwe steden werd vergroot en het aantal aangesloten restaurants met 400 procent toenam.

Foodora werd in 2015 opgericht met ondersteuning van Rocket Internet en vervolgens door Delivery Hero overgenomen.

Het aantal orders van Delivery Hero steeg in de eerste jaarhelft met bijna 46 procent. De omzet viel daarbij 48 procent hoger uit op 357 miljoen euro.

Voor heel 2018 houdt de bezorger rekening met een omzet van tussen de 760 en 780 miljoen euro. De definitieve halfjaarcijfers worden in september gepubliceerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond