FRMWRK bouwt bewustwordingscampagne eenzame ouderen

Het Rotterdamse internetbureau FRMWRK bouwde, met het oog op de kerstperiode, afgelopen weekend tijdens een hackathon een bewustwordingscampagne rondom eenzame ouderen.

Van vrijdag op zaterdag sloeg alle disciplines van het bedrijf de handen ineen om onder grote tijdsdruk ‘iets te doen’ voor het sociale initiatief Ouwe Taart.

FRMWRK verkocht geen taartjes maar bouwde een campagne rondom kaartjes. Honderdduizenden ouderen zitten ook dit jaar weer eenzaam thuis met de kerst. Het internetbureau bouwde daarom een campagne waarmee iedereen een postkaartje kan sturen naar een oma. Het doel is om via de gebouwde ‘quizsite’ tweeduizend postkaartjes te laten versturen.

Met de site Helpeenzaamheiddewerelduit.nl hopen de deelnemers aan de hackathon glimlachen op gezichten te brengen.

De quiz, met makkelijke informerende vragen over de leefsituatie van eenzame ouderen, leidt uiteindelijk tot een subsectie van Omapost.nl, een attente postdienst.

Foto: Vinoth Chandar (cc)

1 Reactie

Mooi iniatief, gelukkig niet voor alle ouderen nodig!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug