Geplaagd Bruna neemt e-commerce weer in huis

Winkelketen Bruna heeft de afdelingen e-commerce en online marketing weer in huis gehaald om greep te krijgen op deze primaire bedrijfsprocessen. De digitale activiteiten komen maar niet goed van de grond en financieel gaat het niet voor de wind.

Uitbesteding, zo staat in de net verschenen jaarrekening 2016 van de keten, bleek de kwaliteit van de organisatie niet vooruit te helpen. Zo maakte Het Financieele Dagblad op na het lezen van het document.

De krant ziet dat vrijwel geen van de nieuwe digitale activiteiten van Bruna succesvol zijn. Experimenten en onrendabele nieuwe initiatieven zijn grotendeels al weer gestaakt. Dat geldt ook voor de dienst Bliyoo. Daarbij konden consumenten op Spotify-achtige wijze een abonnement nemen op onbeperkt digitaal boeken en tijdschriften lezen. De stekker is er nog niet uit, maar het staat wel op een lager pitje.

Bruna zelf zegt dat de insourcing is bedoeld om slagvaardiger en kostenefficiënter te werken.

De keten leed vorig jaar een verlies van zeven miljoen euro, evenveel als in 2015. Aandeelhouders PostNL en ING springen financieel bij om de winkel draaiende te houden.

Foto: Patrick Feller (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug