Deel dit artikel
-

Goed kwartaal voor Proximus, met verlies tv-klanten

Het tweede kwartaal leverde Proximus, de belangrijkste telecomaanbieder van Vlaanderen, aanhoudende groei en sterke commerciële prestaties op.

De glasvezelstrategie werd verder opgeschaald en overschreed de kaap van 1 miljoen aansluitbare woningen en bedrijven.

Er kwamen 52.000 extra mobiele postpaidkaarten bij en 8000 internetabonnementen. De tragere instroom van nieuwe tv-klanten leidde dan weer tot een nettoverlies van 1000 tv-abonnementen in het kwartaal.

De onderliggende omzet van Proximus op de thuismarkte steeg met 1,9 procent tot 1.1 miljard euro. Het handelsresultaat kwam uit op 431 miljoen euro.

Proximus verwacht dat groei van de omzet op de thuismarkten 1 tot 2 procent op jaarbasis zal bedragen en ebitda op 1% groei zal uitkomen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond