Google biedt voortaan ook digitale buitenreclame aan

Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het bedrijf de wereld van online en offline adverteren meer met elkaar in verbinding brengen.
Doordat de consument op meerdere plekken wordt bereikt, is de kans groter dat merken op het beslissende moment zichtbaar zijn, zegt het bedrijf.
Het aanbod omvat advertenties op stadions, luchthavens, bushaltes, winkelcentra, liften, taxi’s en meer.
Google geeft aan dat de digitale out-of-home campagnes straks realtime kunnen worden geactiveerd, gepauzeerd en geoptimaliseerd.
De belangrijkste beperking: In tegenstelling tot online campagnes is het aantal vertoningen gebaseerd op schattingen van het aantal kijkers voor elke advertentie.
Een aantal aanbieders van buitenreclame heft zich reeds gecommitteerd aan een samenwerking met Google. Het betreft ClearChannel, Intersection, JCDecaux, Lamar en Ströer.
Clear Channel heeft in Nederland ruim 16.000 objecten in meer dan 300 gemeentes en JCDecaux biedt in ons land buitenreclame aan in 40 steden, met focus op de Randstad.
Geerten Schollaart, mede-eigenaar van SEO bureau upMention, denkt dat de propositie nog te weinig knoppen heeft om aan te draaien. ‘Buitenreclame is op basis van een locatie, terwijl er online heel specifiek gesegmenteerd kan worden op bijvoorbeeld leeftijd, geslacht en persoonlijke voorkeuren’.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Dave | One Media
Vanuit Google begrijp ik deze wens zeker. Maar of ik mijn unieke positie als exploitant zomaar tot Google’s beschikking had gezet, dat weet ik niet. Maar zoals altijd: de tijd zal het leren.
Nils van der Knaap - Sky Internet Marketing
Ik denk dat buitenreclame via Google Ads met name voor lokale bedrijven interessant is.
Bijvoorbeeld een fietsenwinkel die alleen buitenreclame laat zien binnen een straal van x aantal kilometer van de winkel.
Daarnaast is de drempel om te gaan adverteren lager, omdat Google Ads voor ondernemers en marketing bureaus al bekend is.
Ramona Evelien - RamonaEvelien.nl
Lijkt mij een mooie toevoeging voor alle lokale en regionale spelers!