Deel dit artikel
-

Google koopt sociaal marketingbedrijf Wildfire

Google heeft het Amerikaanse sociale marketingbedrijf Wildfire gekocht. De startup verzorgt marketing- en advertentiecampagnes voor Facebook, Google+, Twitter, Pinterest, YouTube en LinkedIn.

Officieel zijn er geen bedragen genoemd, maar in de wandelgangen wordt een overnamesom van 250 miljoen genoemd.

Wildfire lijkt overigens wel tweede keus. Eerder werd een poging ondernomen om Buddy Media over te nemen, maar dat bedrijf ging naar Salesforce. Oracle kaapte Vitrue en Involver voor de neus van Google weg. Wildfire was de enige onafhankelijke speler in de markt.

Vooralsnog gaat de startup gewoon op de oude voet verder. Het bedrijf gaat dus niet exclusief voor Google werken. Grote klanten zijn onder meer Virgin Atlantic, NIVEA, Ideeli, KFC en Sony.

Deel dit bericht

1 Reacties

Dave

Interessant. Wildfire bood tot voor kort alleen tools voor Facebook en Twitter en niet Google+, Pinterest, YouTube en LinkedIn. Tevens was Facebook een van de investeerders in Wildfire, daar preikten ze zelf mee in hun sales pitch. Des te meer interessant dat een concurrent van Facebook de overname doet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond