Deel dit artikel
-

Google opent jacht op foute advertenties

Google gaat frauduleuze advertenties in zijn netwerk nog harder aanpakken. Het aantal dubieuze advertenties is al met de helft gehalveerd dankzij betere detectie.

In 2011 heeft Google niet minder dan 130 miljoen advertenties geblokkeerd. Dat schrijft hoofd technologie Sridhar Ramaswamy op zijn blog. Nieuwe technieken slagen er beter om (AdSense) advertenties met bedenkelijke inhoud op te sporen.

In 2011 werden 150.000 accounts gesloten omdat die counterfeit-producten aanboden. 95 procent van die accounts werden automatisch opgespoord.

Google weigert ook advertenties voor wapens en sigaretten. Ook advertenties met misleidende claims en get rich quick-oplichterijen worden geweerd.

Daarnaast wordt gekeken of de advertenties geen malware bevatten. De detective vindt plaats voordat de advertenties in het systeem worden toegelaten, waarbij ook wordt gekeken naar de webpagina waarnaar wordt verwezen.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond