Deel dit artikel
-

Google en Yahoo zijn nu advertentievriendjes

Yahoo gaat onverkochte advertentieruimte doorverkopen aan Google AdSense en Google Content. De vorige week gesloten overeenkomst heeft ook betrekking op AdMob, de mobiele advertentiedienst van Google. Hoeveel Yahoo overhoudt aan de verkoop is niet bekend.

De advertenties zullen verschijnen op populaire sites van Yahoo, zoals Yahoo Sports en Yahoo News.

Voor Google is advertentieverkoop via partners erg belangrijk. Vorig jaar alleen al leverde dat 12,5 miljard dollar op.

De deal met Google komt niet als een complete verrassing. De nieuwe CEO van Yahoo, Marissa Mayar, had tot voor kort een hoge positie bij Google.

Deel dit bericht

5 Reacties

Bas van der Veeken

Erg grappig. Denk bij mezelf of dit niet stiekem het plan van Marissa was. Anyway goed nieuws voor Google.

Walter Aerts

In mijn ogen is dit een veelzeggende deal, aangezien Yahoo zelf eigenaar is van de Right Media Exchange (RMX). Het feit dat de ruimte op Yahoo zelf (tot voorkort nog één van de grootste publishers op hun eigen exchange) nu via Google wordt verkocht, brengt de afgrond voor de RMX weer een stap dichterbij. Ik hoorde dat men met iets nieuws gaat komen, maar tot op heden is zelfs de RTB mogelijkheid nog niet aanwezig.

Groet, Walter Aerts

Robert van Heerde

Kleine wereld zo!

Ben benieuwd of de samenwerking nog verder gaat dan dit. Complete overname of toch blijven concurreren?

Marek jansen

M Mayer. “In terms of platforms, I have views, and detailed thoughts. On ad serving, it hasn’t been as robust as we’d like it to be. The exchange is unappreciated. Sophisticated platforms. Yahoo is close second to Google in ad exchanges. See a lot of strength there.”
Read more: http://www.businessinsider.com/marissa-mayer-at-goldman-conference-2013-2#ixzz2KlZHznz1

Arne

Bijzondere samenwerking inderdaad, ben benieuwd of Yahoo het uiteindelijk redden gaat…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond