Deel dit artikel
-

‘Gouden toekomst voor shoppable media’

Shoppable media, reclameopties in sociale media waarbij consumenten direct kunnen bestellen, gaan een gouden toekomst tegemoet. Dat blijkt uit een studie van de World Federation of Advertisers (WFA) en Dentsu International.

Het rapport, Developing a Successful Strategy for Global eCommerce and Marketing, is gebaseerd op de bevindingen van 42 WFA-leden in de tweede helft van 2021.

Op dit moment wordt nog voornamelijk geëxperimenteerd, maar de conversie van traditionele reclames naar shoppable blijkt wel in een stroomversnelling gekomen, mede door de komst van nieuwe interactieve advertentieformaten die de consument aanmoedigen om ‘nu te kopen’. De doorbraak wordt rond 2023 verwacht.

Vooral Twitter is bekend geworden vanwege shoppable media. Sinds kort zijn er ook advertenties te vinden in de Play Store van Google. Wie die niet leuk vindt, kan ze gewoon weg swipen zoals andere korte video’s. De Shorts, video’s van maximaal zestig seconden, worden deze dagen vier keer meer bekeken dan een jaar geleden.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond