Deel dit artikel
-

Gratis uw mailinglist managen

Maandelijks bespreekt Martijn van Osch, oprichter van Links4News.com, nieuwe, opvallende, interessante of revolutionaire webconcepten. Deze maand werd zijn aandacht getrokken door YourMailinglistProvider.com.

In april dit jaar werden de resultaten gepubliceerd van een onderzoek van de Direct Marketing Association. Doel van het onderzoek was om duidelijkheid te verkrijgen over de bijdrage van e-mailmarketing aan de omzet van bedrijven. Tweederde van de Amerikaanse bedrijven bleek omzetstijging genoteerd te hebben door het gebruik van e-mailmarketing. 29 procent zei dat promotionele e-mailcampagnes geen invloed op de verkopen hadden en vijf procent zei zelfs een omzetdaling te hebben genoteerd na het inzetten van e-mail als marketingtool.

Goedkoop

Wanneer ik in mijn mailbox kijk dan is het in ieder geval duidelijk dat steeds meer bedrijven e-mail hebben ontdekt als goedkope oplossing om mensen te attenderen op aanbiedingen of nieuwe producten. Hoe de adressen waarnaar deze bedrijven mailen, worden verkregen is niet altijd duidelijk. Persoonlijk krijg ik vrijwel dagelijks nieuwsbrieven binnen waar ik me nooit op heb geabonneerd. Vaak zit er nog wel een keurige afmeld-link in deze nieuwsbrieven opgenomen maar deze worden niet altijd als zodanig gebruikt. Door te klikken op de betreffende link weten degenen die mij gemaild hebben dat het e-mailadres nog steeds valide is. Vervolgens wordt mijn op validiteit geteste adres doorverkocht aan andere partijen die mij op hun beurt met hun nieuws komen lastigvallen.

Het woord 'lastigvallen' geeft al aan dat het enkel checken op validiteit niet betekent dat de inhoud van de ontvangen nieuwsbrieven met mijn interesses wordt gematched. Men weet immers niets over mij behalve mijn e-mailadres. Bovendien heb ik me voor geen van deze commerciële uitingen annex nieuwsbrieven opgegeven. Dubbele irritatie dus.

Onprofessioneel

Doordat er nog zoveel bedrijven onprofessioneel met hun e-mailcampagnes omgaan zijn er grote kansen voor degenen die wel tijd en geld steken in het inzetten van hoogwaardige content en een kwalitatief hoogwaardige e-maildatabase. Door de inzet van weinig vervuilde, aan interesses gekoppelde databases kan de inhoud van een campagne effectief afgestemd worden op een specifieke doelgroep.

De aanblik van een nieuwsbrief kan verrijkt worden door een op html gebaseerde template te gebruiken. De herkenbaarheid van de nieuwsbrief kan hierdoor worden verhoogd en het opnemen van banners wordt tevens een optie. Een op html-gebaseerde mailing wordt echter niet altijd als aangenamer beschouwd door consumenten ? sommige mailprogramma's kunnen html niet eens verwerken. Onderzoeken wat betreft de voorkeuren voor text- of html-gebaseerde nieuwsbrieven leveren dan ook uiteenlopende resultaten op.

YourMailinglistProvider (YMP) maakt het niet uit of u een html- of een text-gebaseerde mailing wilt doen. Beide technieken worden door dit online mailinglist-beheersysteem ondersteund. YMP gebruiken is eenvoudig een kwestie van aanmelden, een stukje broncode kopiëren en in de broncode van uw eigen site plakken. Geïnteresseerden kunnen zich dan direct via uw site op uw mailinglist abonneren en u krijgt via het online beheersysteem de beschikking over een uitgebreid scala aan functionaliteiten. Zo kunt u bijvoorbeeld in de statistieken zien hoeveel abonnees er per dag bijkomen of welke browser uw abonnees gebruiken. Ook kunt u het archief van verzonden nieuwsbrieven opvragen, een welkomstbericht instellen dat bij aanmelding verstuurd wordt, uw bestaande e-maildatabases op simpele wijze importeren en nog veel meer. Zelfs de lay-out van de bevestigingspagina, die verschijnt nadat iemand zich op uw nieuwsbrief abonneert, kunt u via het beheersysteem aan de lay-out van uw eigen site aanpassen. Deze bevestigingspagina wordt door YMP gehost en is voorzien van een banner. De bannerviews die op deze manier worden gegenereerd zijn de enige inkomsten voor YMP want voor de gebruiker is het beheersysteem helemaal gratis.

Eindbeoordeling

YMP maakt het enorm makkelijk om een mailinglist op te zetten. De combinatie van deze gebruiksvriendelijkheid met het feit dat YMP gratis is, maakt dit systeem een aantrekkelijke tool voor webmasters.

Concept: 3,5

+ Voor de oprichters van YMP zijn de kosten laag: hosting- onderhouds- en doorontwikkelingskosten.

? Gratis systeem dat omzet draait door het genereren van bannerviews is een nogal zwakke propositie.

Uitwerking: 8,0

+ Het systeem is zeer intuïtief opgezet.

+ YMP kan zeer simpel in elke site geïntegreerd worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond