Deel dit artikel
-

Grolsch lanceert muziekportal

Grolsch lanceert samen met CU2Music het muziekportal Grolsch Talents. Op de site kunnen beginnende muzikanten muziek en clips plaatsen. Het televisiekanaal dat Grolsch vorig jaar startte, Grolschmusic, wordt op de site ook prominent onder de aandacht gebracht.

De bands die zich presenteren op de site Grolsch Talents worden onder de aandacht gebracht van scouts van de Grote Prijs van Nederland, de muziekprijs waar Grolsch hoofdsponsor van is. "Dit is één van de manieren om talent te ontdekken voor de Grote Prijs van Nederland," zegt Matthijs Schippers van NewRulez, de Ilse Media Dochter die eigenaar is van het merk CU2.

CU2Music is vorig jaar augustus gestart. Op dit moment staan op de site tussen de 500 en 600 profielen van bands. Een stuk minder dan op Hyves, waar meer dan 10.000 artiesten een profiel hebben aangemaakt.

Waarom heeft Grolsch gekozen voor CU2, dat een veel kleiner volume heeft dan Hyves? "Wij hebben Grolsch een totaalconcept aangeboden," zegt Dennis Saaltink, sitemanager van CU2 Music. Bezoekers van Cu2Music worden prominent gewezen op het bestaan van Grolsch Talents. Ook het netwerk van Ilse-eigenaar Sanoma en IlseMedia/NewRulez wordt ingezet om de site te promoten.

Grolsch Talents is op 1 maart in stilte gestart. Op dinsdag hadden 92 bands een profiel aangemaakt.

TV-kanaal Grolsch
Als een van de eerste adverteerders startte Grolsch vorig jaar een eigen tv-kanaal. Het kanaal Grolsch Music maakt deel uit van het digitale tv-pakket van Tele2 en is online te bekijken. Op het kanaal zijn registraties te zien van door Grolsch gesponsorde muziekevenementen. De Grolsch Grote Prijs is daar een voorbeeld van.

Grolsch is als sponsor betrokken bij de meeste grote muziekevenementen in Nederland. De bierbrouwer werk samen met Mojo en IDTV.

Jongeren tussen de 18 en 24 vormen een belangrijke doelgroep voor Grolsch. Daarom speelt muziek een centrale rol in de marketingstrategie van de bierbrouwer. Jongeren zijn voor het merk belangrijk, omdat zij nog veel ‘switch gedrag' vertonen, als het gaat om de keuze van een biermerk.

Deel dit bericht

1 Reactie

Harmen

De site ziet er alleen niet echt gelikt uit. En dat voor een internationaal merk. Als ze een doelgroep proberen te benaderen die veel ziet op het Internet moet dat volgens wel meer aandacht krijgen. De uitingen van Heineken op het Internet zien er bijvoorbeeld veel beter uit.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond