Deel dit artikel
-

‘Grootste deel iOS gebruikers weigert tracking’

Wereldwijd weigert 88 procent van de iOS gebruikers tracking door apps. In de VS is dit zelfs 96 procent, zo blijkt uit onderzoek van Flurry Analytics, een onderdeel van Verizon.

Eind april lanceerde Apple iOS 14.5, waarin privacy is aangescherpt. Gebruikers moeten eerst toestemming geven voordat ze door adverteerders in apps worden gevolgd.

Voorheen werd op grote schaal gebruik gemaakt van de identifier for advertisers of IDFA. Met de lancering van iOS 14.5 moeten appontwikkelaars eerst toestemming vragen. Nu al blijkt dat de meeste mensen niet gevolgd willen worden.

Ongeveer vijf procent heeft de optie die ervoor zorgt dat apps om toestemming moeten vragen uitgeschakeld. In de VS is dit nog lager.

Grote internetbedrijven als Facebook vrezen advertentieverlies als zij geen gerichte advertenties meer kunnen tonen. iOS gebruikers kregen afgelopen week dan ook een waarschuwing te zien waarin staat dat Facebook en Instagram in de toekomst mogelijk niet meer gratis zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond