Deel dit artikel
-

Grote hotelketens schrappen internet-investeringen

Ondanks de positieve geluiden uit de online reismarkt, trekken grote Amerikaanse hotelketens hun internet-investeringen massaal terug. Het betreft met name terugtrekkingen uit technologiepartners en deelnames aan business-to-consumersites zoals LastMinute.com. Met de verschillende acties gaan tientallen miljoenen dollar verloren.

Starwood , eigenaar van ondermeer de Sheraton-hotels, meldde bij de eerste kwartaalresultaten een afschrijving van negentien miljoen dollar. De keten verwacht niks meer van de investeringen in Netcentives en LastMinute.com . Dit laatste bedrijf zegt overigens dat het goed met ze gaat, ondanks de lage beurskoers die al maanden aanhoudt.
Volgens Reuters hoort ook de online marktplaats Zoho bij de afschrijvingen. "We kijken altijd naar investeringsmogelijkheden, maar hier is de glans wel vanaf", zei Starwood-woordvoerder Dan Gibson tegen het persbureau, doelend op het internet.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!