Deel dit artikel
-

Groupon verliest terrein in Europa

Koopjesaanbieder Groupon verliest internationaal terrein. In het EMEA-gebied daalde de omzet met 24 procent, maar op de thuismarkt steeg de omzet in het tweede kwartaal met 45 procent. Meest positieve nieuws: Groupon leeft op dank zij mobiel.

De totale omzet ging het afgelopen kwartaal 7,1 procent omhoog (pdf) naar 608 miljoen dollar, en het nettoverlies kwam uit op 7,57 miljoen dollar, minder slecht dan verwacht. De omzetgroei komt vooral door mobiel, dat nu goed is voor 50 procent van de omzet in Amerika tegen dertig procent vorig jaar. Direct mail blijft overigens ook belangrijk.

De nadruk op mobiel is er vooral gekomen door interim CEO Eric Lefkofsky (foto), die gisteren officieel tot CEO is benoemd. Hij volgde Andrew Mason op, die in februari vertrok.

Lefkofsky is hoopvol over Europa en meent dat de investeringen in de nabije toekomst toch hun vruchten zullen afwerpen. In EMEA heeft Groupon 13,9 miljoen actieve gebruikers, maar iets minder dan de 19 miljoen in Noord Amerika. In de rest van de wereld zijn er dan nog eens 9,6 miljoen. Gemiddeld besteden klanten 138 dollar per maand, maar alleen in de VS ging de besteding met 5 dollar omhoog naar 156 dollar.

De koers van het aandeel steeg gisteren nabeurs met 20 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond