Deel dit artikel
-

Verlies voor Groupon, groei in Europa

Koopjessite Groupon deed het in het derde kwartaal vooral goed in Europa, maar leverde in op andere markten. Dat maakte het bedrijf gisteren bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers.

Groupon verloor in het derde kwartaal 2,6 miljoen dollar (pdf). De omzet kwam uit op 595 miljoen, ver onder de verwachtingen van analisten, die rekening hadden gehouden met 616 miljoen dollar.

Al eerder werd bekend dat Groupon gebruikers minder vaak mail openen met aanbiedingen. Daarom wordt de site opengesteld voor gebruikers die geen account hebben. Volgens CEO Eric Lefkofsky worden de muren om de site verwijderd.

Het bedrijf kondigde ook de overname aan van Ticket Monster uit Zuid-Korea, onderdeel van rivaal Living Social. Daarvoor wordt honderd miljoen dollar in contanten en honderdzestig miljoen in aandelen betaald. Living Social nam Ticket Monster in 2011 over, maar zocht alweer vrij snel een koper. Volgens Groupon past de aquisitie in de mobiele strategie van de onderneming. Veertig procent van alle transacties worden mobiel verwerkt, in de VS is dit zelfs al vijftig procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond